2008-10-30

Torsdag 30 Oktober 2008

Då var det dags igen att köpa månads kort till sl. Detta är en utgift som jag hatar att jag älskar eller älskar att jag hatar! Den ger så mkt, men kostar som den gör och jag vet att vi i sthlm ofta klagar på att kortet är dyrt, men om man jämnför med övriga landet så betalar vi inte alls mkt för det vi får. Vi kan åka: Buss, Lokalbanor (ex. Roslagsbana och Nockebybanan), Pendeltåg, Tvärbana, T-bana, Spårvagn....vi kan som sagt åka mycket för det lilla! Rätt skönt! Jag skulle i och för sig kunna betala ännu mer om det inte var förseningar var eviga dag!

Igår var det Badminton på schemat! Jag har idag inte så ont som jag trodde, är däremot väldigt seg i min högra arm! Det var så skönt att spela och jag hoppas att även Micke vill fortsätta att spela.

Idag så slutar min kollega, J-san, hon skall plugga ekonomi! Lite putt, men det går över! Jag vet vart hon finns om saknaden blir förstor! (Hon sitter fast snurrad vid ena elementet på avdelningen, jag och barnen har en plan. Vi skall binda fast henne så att hon ALDRIG lämnar oss).

En bild kanske skulle göra susen här:


...oj det blev visst en filmsnutt! -Den passar i och för sig in här....Arbetsmyran.

Jag filmde den när vi satt och vänta på att bussen skulle fortsätta rulla mot Sahara öknen.

Inga kommentarer: