2008-10-20

Den gjorde min dag


Min morgon började inge bra alls....bussen var sen 5min! Är den minsta minut sen så blir jag sen till jobbet! Bara att ringa och meddela att jag kommer lite sent! *suck*

Kliver in på jobbet 07.30 inte en sekund sen! *yes*

Går och byter om och intar köket, fixar mellanmål till alla grupper. När jag håller på och bökar med väskan så får jag en Kram bakifrån. Denna Kram hade en speciell känsla....denna känsla har jag haft med mig hela dagen!
Tack Lollo, du gjorde min dag med denna speciella Kram!

Har varit i skogen hela dagen, vi har haft det helt underbart! Barnen har varit underbara!! När vi gick tillbaka hade jag två barn bakom mig en pojke (p) och en flicka (f), som gick och små prata:
(P) Men vart bor du?
(F) Hm, långt där borta!
(P) Okej....vart?
(F) Jag bor ju på ...gatan.
(P) Jag bor på ...vägen 18.
(F) Jaha, kan man åka buss dit?
(P) Nej, bara vagn och bil!
(F) Okej då!
(P) Fast man kan nog åka buss, men inte flygplan.


Så härligt att höra när barnen pratar och diskuterar med varandra!


Ett vattendrag som barnen tycker om att bada sina stövlar i.

Inga kommentarer: