2008-11-26

Spritfabrik i Bålsta


Jag är inte förvånad att polisen "sprängt" EN av flera spritfabriker i Bålsta. Där emot var det på tiden att de "hittat" en av dessa "hembrännare" och langare. Kanske dags för polisen att ta en titt i "sommarhusen" i Skokloster/Söderskogen. -Även i dessa hus som det bor folk i året om!
När jag var liten hade var och varannan grannen en hembrännare. När jag gick i högstadiet/gymnasiet så visste man vart det fanns hembrännare/langare. Inte för att jag var intresserad av att supa...ens då!
När man åkte buss så satt små glinen och ringde langare och bad om sprit eller så pratade de med personen direkt på bussen.
Utanför bolaget så stodd det en massa glin och hände medans en lanagre var inne på bolaget. Jag har fått frågan av dessa glin om jag inte kunnat köpa ut!
I Bålsta gör ungdomarna ALLT för att få sprit! Inte undra på att det är gott om unga mammor i denna kommun!!!!

Inga kommentarer: