2010-04-21

Ortopedi

Varför skall det vara så svårt att få hjälp?
Nu sitter jag i soffan igen med benet i hög läge (som varje dag de senaste 16 dagarna), fast denna gång har jag kyla på. Kyla har jag inte behövt sedan 14 dagar tillbaka. Sista dagarna har jag fått jätte ont på kvällarna, igår var det så illa att jag blev tvungen att ta en värktablett.
På nätterna får jag "ryck" i hela benet, som om att musklerna vill sträcka ut sig.
Det enda jag vill ha just nu är ett svar! Är det något som är fel eller behöver jag bara vila benet ett tag till (två veckor nu, borde ha gått över...eller?)
Finns det någon som kan/vet något om knän där ute? Hjälp tack!

Jag ringde idag en ortoped...igen! Svaret jag fick av systern i andra änden av telefonen var denna gång - Ge din doktor en chans! (förra veckan: - ring när du gjort magnetröntgen och har bilderna). Suck!

Varför kan inte sjukvården vara enkel? Måste det vara så svårt att ge ett svar?

Inga kommentarer: