2010-04-14

Flygande insmugglade Italienare -DUCKA!

Jag lovar och svär att när mitt knä är helt återställt (hoppas snart) så kommer kryckorna att flyga sin väg lååååångt bort. Kommer aldrig vilja röra ett par kryckor igen.
Det har nu gått en vecka och två dagar, smärtan har börjat lägga sig, men fortfarande finns där ingen likhet mellan mina båda knän. Ena är lite spetsigt och det andra är lite rundare (fast att båda är lika böjda).

De ortopeder jag ringt till tycker att jag borde vänta med att komma till efter magnetröntgen beskedet, som kan ta upp till ytterligare en vecka! Blir galen hela denna j*vla cirkus kommer ta en månad.

Skulle aldrig ha "svängt", skulle ha åkt rakt på som den första tanken var!

Försökte få komma till en läkare idag igen (för att få en sjukskrivning), men efter lite suck och stön efter sköterskan bakom luckan så blev jag ombedd att komma tillbaka imorgon bitti. (Jag kommer verkligen att byta läkare och mottagning efter detta. Vet inte hur jag alltid lyckas få en läkare som är "chef" och aldrig på plats).
Har sagt det förut, men svensk sjukvård suger, den finns inte! Jag vet att något är fel i knät, jag vätska runt knäskålen och varje kväll när jag lägger mig i sängen dunkar det fin och varmt på samma ställe. Ringt vårdupplysningen, men samma svar där. Du har ju en tid till röntgen....vänta på svaret!
Känner att det inte någon större idé att åka till DS-akuten att sätta mig. Kommer troligen bara bli hemskickad med samma svar!
Jag vill inget annat än att återvända till jobbet och mina underbara kollegor och barn, men med tanke på vad jag har för jobb så är det inget alternativ att gå dit.

Som sagt mina "insmugglade" Italienska kompisar kommer att bli sååå utvisade när denna cirkus är bortblåst!

Inga kommentarer: