2010-12-01

2010 12 01

Hjälp nu är vi inne i en månad som jag inte gillar av olika orsaker! Bl.a all stress som infinner sig hos de flesta sthlm:are! Kaoset som uppstår i många butiker för att folk måste köpa julklappar! Girigheten som uppstår av ha begäret! Varför stressar vi?! Varför handlar vi mer och mer för varje år och efter jul är det ingen som har pengar kvar bara för att lönen av någon kostig anledning alltid måste komma den 23:e, så även i år trotts att den 27:e är på en måndag! Jag tar gärna emot mina pengar efter jul!

Jag har tagit ett stort kliv bort och fått avsmak av jul och allt krimskrams som hör till! Jag vet att jag är hård, men här kommer det inte in några ljusstakar i fönstret vi har en lysande gran och det räcker! julgran, nejtack vi har en julbock som vaktar våra klappar tills vi kommer hem igen efter jul. Så är det, jag och M firar inte julafton ihop utan vi har vår egen julafton dagarna efter (25:e eller 26:e). Så har det blivit för att vi skall slippa släppa klappar hit och dit och för att vi vill vara med när den andra öppnar sin/sina klappar!

Julen som jag minns den kommer aldrig igen!

När jag var liten så åkte vi alltid hem till mormor  & morfar på julafton, för att fira morfar, söta goa morfar som i år skulle fyllt 100år! 
1999 var sista gången vi åkte till Brådstupsvägen i Mälarhöjden för att fira morfar hemma. Året efter bodde han på ett hem för att drygt 2 1/2 månad senare somna in. Det blev inte lättare av att underbara mormor gick bort på julaftonsmorgon 2003. Denna dag minns jag än, det snöade hela julafton stora vita flingor föll och solen sken.


Sedan flera år tillbaka är jag hos min storasyster m. familj! Rätt skönt, sitta i soffan i mysbrax och bara vara och njuta av sällskapet! 


Inga kommentarer: