2010-11-29

Kyla & Snö

Yes, nu har vintern kommit och jag njuter för fullt! Kallt och snö är det bästa som finns, dock finns det en baksida och det är SL....min buss som går 07.43 avgår aldrig i tid sedan snön kom! Idag kom den tillsammans med nästkommande buss som avgår 08.01! Men jag satt då på en annan buss "bakåt" i körriktningen för att byta buss därifrån direkt in till stan!
Väl framme på jobbet blev det pulka åkning för några barn i ena backen, men eftersom en annan klantig förskola kom och deras barn körde på mina barn hela tiden bytte jag och kollegan backe till en som ligger lite längre bort från parkleken, mycket uppskattat av barnen, dels kom dem längre och det gick snabbare!! Guuud vad jag önskar att jag kunde åka pulka med mina kids! Men jag vågar inte pga ryggen! Jag vägrar ju att bli sjukskriven på 100% igen pga av rygg och knä!

Inga kommentarer: