2010-12-31

2000-2010 ett decennium borta med vinden

Hoppla hej, då säger vi tack och hej till detta decennium och hälsar ett nytt välkommen! 
Detta decennium har haft mycket sorg och mycket glädje med sig! 
Många nära och kära som sagt hej då till detta liv och börjat ett nytt!! 

Cancer, många som fått sätta sina liv i pant utan att ens kunnat besegra detta monster. 1:a fallet var min moster 2000, åtta år senare fick mamma samma typ och överleva monstret två gånger dessutom. 

Tre människor som jag jag än idag saknar har sagt "Hej Då" till detta liv. Tyvärr så dog en av dem i en bilolycka 2001. -Men innan hon "gick" så var hon och hälsa på hos oss. Minns den dagen än idag,  jag hör nämligen hur deras ytterdörr stängs, hör hur "någon går på "deras" infart och hur "någon" går på våran. Hör hur vår altandörr öppnas och stängs och hur doften sprider sig i rummet! (Hon luktade nämligen speciellt). 
Dem andra två är enormt saknade och jag vet att dem är tillsammans och är lyckliga!! -Morfar (1910-2001) kom och hämtade mormor (1917-2003) på sin födelsedag, julafton 2003. 

Mycket lycka har jag även upplevt detta decennium, 2003 träffade jag KÄRLEKEN!! Tog oss fyra år innan vi "flyttade ihop". (Jag skrev mig på samma adress). 

2008 kom ett annat bakslag i vårt liv, Micke blev jättesjuk på vårkanten och än idag äter han medicin för detta! :( 

Vi har rest en hel del, 2005 Djerba, 2007 Korfu, 2009 Naxos/Antiparos och 2010 Italien & Tyskland.
Många minnen bärs med ifrån dessa resor. En sak som jag mer än gärna glömmer är det som hände i Italien i år, skadan av mitt knä, detta har satt många käppar i mina hjul. Men snart så hoppas jag på att kunna springa, målet nu är innan April. Då har det nämligen gått ett år sedan jag sprang sist och nu är det inte långt kvar, jag känner det! Men upplevelsen i Italien glömmer jag inte! 
När man kommer med bilen i Schweiz och ser Alperna WHOW vilken upplevelse, "stanna världen en stund". 

Facebook.....vart hade världen varit utan facebook? -Tack vare FB så fann jag en kär vän som jag tappa bort i början av decenniet! Är så jävla glad att jag hittat henne och nu är det bara en "in real life" kram som saknas! LOVE YOU!! Släpper dig inte ur siktet nu!!! 

Jobbet, som jag haft sedan 2005, har inneburit mycket! Många nya vänner har hittats på denna plats. Några som man hamnat riktigt nära och fått som en "familjekänsla" med!! Love You all! 

Liten blir stor, läskigt när man tänker efter. När 2000-talet börja var ni små skitar, och en är vuxen, en fyller tonåring och en fyller moppe. Jag talar om mina syskonbarn. Ibland önskar jag att ni var små lortar igen, framför allt "lillebror" då slog moster dig i allt, brottning och jag kunde springa ifrån dig. Nu är du STOR och moster måste vara snäll för annars så sätter du väl dig på mig! :) 

Skulle kunna skriva hur mycket som helst om detta decennium, men nej jag har egentligen ingen lust alls att skriva, det bara blev så.
En sak till bara, 2010 har för mig varit ett riktigt jävla skit år och 2011 kan bara bli bättre!! 


Gott Nytt År!!

Inga kommentarer: