2010-06-26

Det gråa huset till vänster

När vi hade ätit middag igår så gick vi ner för backen, vänster, höger och in till det första gråa huset till vänster och där på baksidan satt hon. Av alla sina tre barn hade hon bara ett med sig! Ut hur huset kommer två killar ifrån Holland (utbytesstudenter som var där med en kompis till hennes mammas man). Oj, vad dessa killar rökte! *urk och bläää*
Sedan kom hennes mammas man ut och där kom den ....kolla Nicke Linda är här, hon med grisarna! :)
Sedan kom hennes mamma, som på knacklig (katastrofal) engelska skulle berätta för pojkarna från Holland vem jag var -This is Linda whit the piggs!
(Linda med grisarna blev jag för att det var många Lindor att hålla reda på och min mamma samlade på grisar, eller en granne tyckte att hon skulle samla på grisar. Där av namnet Linda med grisarna).

Hennes mamma tyckte att vi skulle ha en swedish tradition 5 kamp, you know.....och att jag och C skulle fixa detta.....vi tyckte att det skulle räcka med kubb!
Hennes mamma kommer ut efter ett tag och delar in oss i lag, ni som blev ettor ställer där borta (jag blev etta), så skall vi göra och så stoppade hon en sten i munnen och spottade ut den......hm..... "kubb kubb kubb"
Vi slapp spotta stenar och det blev kubb och vi vann!!

Kort och gott i det gråa huset där händer det alltid spännade saker roliga, tråkiga, glada och ledsna saker! Men igår fick vi oss ett gått skratt då Elisabeth försökte snacka engelska med blandning av svenska och tyska! -Tack!!

Inga kommentarer: