2009-10-26

Vad säger barnen

Jobbar man med barn och får man höra så mycket! Här kommer några sköna kommentarer och härliga svara!


  • Varför lyssnar du inte? -Jag hörde, men ville trycka på knapparna!
  • Varför gör du alltid det jag säger att ni inte skall göra? -För att jag vill!
  • För att bli militär måste man gå militärhögskola. När jag fyller sex år skall jag börja i militärhögskolan, för jag vill bli militär!
  • Varför byter haren päls? -För att den är trött!
  • Vart finns alla svenska djuren? -I Småland.
  • Vart bor du? -Du vet där borta, långt bort, man måste åka buss dit. -Vart bor du? Jag bor på ... dit kan man åka vagn, men inte helikopter!
  • Det där är en Brontosaurus! -Nej, det är en långhals. -Nej, den heter Långhals i efternamn, den heter Brontosaurus Långhals!
  • Jag hejar på Djurgården! -Okej, men vad säger pappa? -Han blir arg och ledsen! Men ... hejar på Djurgården, hon säger att dem är bäst så därför gör jag det också! Heja Djurgården!
  • Vi har haft trama (drama)!
Som sagt man får höra väldigt mycket spännande saker från barn! Väldigt ofta roliga saker! -Dessa
Ö-malmligister, även en och annan ligist ifrån Kungsholmenförgyller mina dagar på jobbet med härliga och spontana ord! Ibland nya och ibland ett hoppkok av olika ord! Ibland blir det fel när man får höra ett nytt ord som man skall försöka få in i rätt mening!
Kort och gott så älskar jag dem alla!!

〪〫❀〭〬

Inga kommentarer: