2009-09-21

Tar ett djup andetag och

host host, det går inge vidare!
Tar ett nytt, blir som en "suck" försöker vända den, men där är jag igen host host....jag skall klara det!
Nu då!
Nja, men den får duga, det blev ju ingen host denna gång! :)

Är idag hemma....vilket är aptråkigt!! Jag hatar verkligen att vara sjuk och hemma, det är skillnad om man är frisk och är hemma, då orkar man ju göra mer!

Vad är problemet då?
-Svårt att andas, som ett tryck i magen/bröstkorgen. Jobbigt att ta dessa djupa andetag, dessa som liknar en vanlig enkel suck, helt plötsligt är det jätte jobbigt att sucka. Orken, den finns inte...bara att ta sig till toaletten är en pina. Känns som att man sprungit 10km spåret, den som har alla backar. Man flåsar som om att man vore helt slut och då har jag bara gått MAX 20 steg ifrån sovrummet och in till toaletten!

Imorse blev jag rädd, när jag fick kliva in hos distriktköterskan och "andas" (luftrörsvidgande). Sitter där och flåsar med plaströret i munnen, då jag känner hur det börjar sticka i hela ansiktet, hur höger armen börjar skaka...jag slutar och pausar....säger hur jag kämmer mig! -Detta är normalt! -OK!
Jag fortsätter med det sista som är kvar och det är då jag känner hur hela kroppen liksom "sover" (ni vet som foten när man suttit på den en längre stund), det sticker i nästan helal kroppen! Tar plastmuggen och för vattnet in i munnen, ställer ifrån mig muggen, men handen vägrar släppa taget om muggen. Handen liksom håller i krampaktigt! Rummet snurrar, men det bästa av allt! Jag känner inget tryck och andas bättre!

-Hur detta kan vara normalt har jag svårt att tro! Tur att man är vuxen och vet att det går över efter ett tag!

Nu flera timmar senare så är jag tillbaka där jag var innan jag gick till läkaren. Andas suger! Skit jobbigt!

Nu längtar jag bara tills dess att John Blund kommer med sin sand och jag får sova, drömma och andas utan att jag vet om det!!

Inga kommentarer: