2008-12-05

Gegga och Gröt

Igår när jag vaknade fick jag inte upp mitt ena ögonlock, helt igen murat av gegga och torkad gegga! Det första jag tänkte var F**n jag har inte tid eller lust att vara hem! (Jag hatar bokstavligen att vara sjuk! Framför allt när jag VET att det redan är struligt på jobbet och att det inte blir bättre av att jag är hemma.)

Jag hoppade in i duschen för att kunna skölja ögonen så bra som möjligt (var fortfarande helt inställd på att gå till jobbet), men när jag var klar och titta mig i spegeln och såg hur jag såg ut i ansikte så var det bara att ringa och sjukanmäla sig dra på sig kläderna och åka till husläkarmotagningen.

Sagt och gjort fick min diagnos, ögoninflamation och en kraftig förkylning i halsen (tack och lov att det inte var halsfluss).

Nu sitter jag här hemma med ny gegga i ögonen (fick droppar igår som skall droppas i var 3:e timme, dessa har inte helt börjat verka än) en ännu tjockare hals och med ännu mindre ork, tänker gå och lägga mig en stund för att se om jag får tillbaka lite ork!

Om jag får lite ork tillbaka så skall jag skriva veckobrevet och lägga upp detta på online...




/Łĩņđã

Inga kommentarer: