2011-01-18

Sliter som en tok

Jag sliter som en tok, fortsätter jobba när jag kommer hem! Jobbar när jag är ledig och egentligen ska träna, men va faan gör man inte för sina kollegor och PANG! När man kämpat som en tok så får man skit, folk blir arga och sura och tycker det är orättvist att den jobbar så och jag får jobba så.....jag gör om skiten igen och PANG! Siffror bara flyter ihop och jag orkar inte längre!! PANG, du verkar inte förstå vem som jobbar med vem! Jag gör schemat istället! (som om att du inte har annat att göra, men ingen är gladare än jag)!
Tack för den och vad får jag för mitt slit, jo jävligt ont i ryggen efter att ha suttit för länge framför en dumburk istället för att gör det jag egentligen ska!  Ett TACK för att du försökte skulle sitta bra fint, men det händer väl aldrig! :S
Och jo, jag vet vem som jobbar med vem!! Just so you know!

Och några undrar varför jag "springer" när klockan säger slut! Ställa upp? Don't ask me, för jag har slutat med sånt!!

3 kommentarer:

Daniela sa...

Ja, Linda, det är synd när man har såna otacksamma kollegor. I somras var jag 25% sjukskriven, för att jag ville jobba, trots att jag fortfarande var jätteförkylld. Men semestern skulle ju börja snart och jag tänkte att jag kunde ta hand om mig då. 2 dagar innan terminen var slut fick jag lunginflamation (var även gravid i 6te månaden) och ringde in sjuk. En kollega som jag tyckte mycket om då och som jag hoppades skulle bli min vän, skrev sen på sitt blog att hon visste att jag faktiskt ljög och att jag ringde in sjuk för att jag för lat för att komma och jobba. Hon slutade inläget med att skriva att jag skulle dra åt helvete. Jag gråter fortfarande när jag tänkter på det... Med andra ord, jag förstår vad du går igenom. Stor kram!!

Linda-bl sa...

Kul att du hittat hit Daniela!
Är du säker på att personen i fråga menade dig?
KRAM!!!

Daniela sa...

ja, tyvärr vet jag det... Men men... hoppas din förkylning går över snart så att du kan träffa Theodor :-P Stor kram