2010-08-20

Isn't Twist a Dance?

Jag saknar mitt gym!
Idag har jag varit där i två timmar, så skönt att kunna gå dit på morgonkvisten och gör allt i sin egen takt om och om igen!
Jag gjorde mina "lätta" knä övningar, flera gånger om! Cyklade i olika omgångar (minst 5 min/gång) kom nog upp i 40-45 minuter!! Kändes toppen!! Jag lyckades tom att sitta med ryggen mot ryggstödet (låter kanske som en mes grej, men för mig är det en STOR grej då jag i början hängde till höger med nästan hela kroppen bara för att komma runt med vänster benet!)

Dagen började med att M satte i en ny soppåse i köket.
Runt nio började jag göra mig i ordning för att gå till gymet, tog den långa vägen dit längs vattnet (en halvtimmes promenad), tog samma väg hem. Det blev en timmes promenad tur/retur gymet.

Nackdelen med att åter jobba, är att jag inte kan gör så här i vanliga fall. Vilket suger hårt, för det är sååå skönt! Sen har man hela dagen fri då man kan göra vad man vill och har man lust kan man avsluta dagen på samma sätt, fast med ett kortare pass!

När jag bodde hemma och jobbade på fritids så startade jag ofta dagen med en löprunda, hände att jag även tog mig en runda på kvällen. -Detta är något jag saknar enormt!!

.....oj vad jag hoppar runt med orden och ordningen, värsta oredan! :D men det bjuder jag på för jag mår så JÄVLA BRA idag!!! Jag och gymet!!!

Inga kommentarer: