2009-11-22

Brinner

Snart brinner, om en vecka,  första ljuset och då vet man att snart är det jul!


Julens dörr står på glänt, tårar rinner ner för kinden inför denna högtid. Varje år så här dags byggs en känsla upp som jag inte gillar. Och jag vet varför den byggs upp, den största känslan handlar om saknad, saknaden efter två stora människor som alltid kommer att förknippas med denna högtid! Två människor jag saknar! Den ena skulle fått fira sin 99:e födelsedag denna julafton, medan den andra tyvärr avled denna dag 2003! 
Den andra handlar om en almän olust att få fira denna högtid! Tack för att jag har en syster som inte är så mycket för att fira heller! Där har vi klappar i en säck och det räcker! Ingen gran med massa krims krams i! Typ ingen sprit på sin höjd nubbe och det är ett gigantiskt plus! 


Nu skall det dessutom börjas köpas julklappar och nu skall det listas upp på vad som skall köpas till vem. Jag har två klappar klara, men inte köpta! 


Nu saknas bara snön!
〪〫❅〭〬

Inga kommentarer: