2009-05-06

Barns tankar

Vi sitter och pratar färger. Några tjejer färglägger och "N" undrar vilken hon skall ta.
-Ta den lila, säger jag.
Nej, den har jag redan använt ser du väl! Jag tar den rosa.
"B": -Min pappa gillar grön och svart färg......han är INTE klok! Han gillar bara grönt och svart, knasigt!

På lunchen berättar "J" att mamma och pappa dricker vin. Jag frågar om "J" också dricker vin.
-Nej, men när jag blir stor så ska jag köra motorcykel och dricka vin.
-Inte samtidigt va? undrar jag.
-Nej, det går inte att dricka när man kör.

Jag har ett fantastiskt jobb. Jag får höra många härliga kommentarer och diskussioner mellan barnen.
Ett barn satt igår och prata och jag ställde en fråga och fick svaret "TYP"!
Även mindre barn som precis lärt sig prata, men inte riktigt fått till orden, kan komma med så knasiga uttryck. Ibland blir det så fel, men på något sätt helt rätt!
Jag är på om en liten bandspelare i fickan....så att man får ner ALLT.......

Inga kommentarer: