2009-04-04

Vilken skall jag ta

.....kommer till tvättstugan och möter en förvirrad liten tailändsk i badrock, tofflor och blött hår. Hon tittar lite sorgset på mig och undrar vilket rum jag tänkter ta, om jag redan tagit ett. Jag skall ta det som tillhör detta rum det längst bort!
Hon snurrar runt och går fram och tillbaka med sin vagn med tvätt i och tittar på tavlan och ja, till slut så hänger hon in delar av sina kläder i torkskåpen i rummet som någon okänd har!
Jag kvittar i vad som händer här...då jag ligger efter i mitt lördagsschema. Jag är en egoist som är glad att jag denna gång slapp en konflikt (det kommer att bli en senare idag-tyvärr). Nu skall jag dressa mig, hämta det sista i tvättstugan och ta mig till Täby C, för att återlämna ett par byxor och köpa mig ett par ny pjuck!

Inga kommentarer: