2009-04-04

Passa Tiden

Till denna helg har vi samlat på oss massa tvätt, delsför att vi förra helgen var i Sälen. Så jag starta extra tidigt med att börja tvätta. Jag gick över till tvättsugan och kolla så att det fanns någon ledig maskin och japp det gjordet det. Den tog jag, jag har ju även bokat en kl. 10.00 så den får stå kvar som bokad.
Kl. 9.35 går jag över för att ta hand om det som är klart för att kl. 10.00 kunna komma med nästa last, lakan och handdukar.
Till min fasa så har någon starat dessa maskiner jag skall ha och de är klara till ca. 10.10
-OK tänkte jag.
10.15 går jag över för att start nya maskiner, men va f**n tvätten ligger ju kvar...nåja jag är snäll jag ger dem en till till 10.30, dubbelkollar att det är vår bricka som sitter på tvätttiden, jepp det stämmer det ät JAG som har bokat.
Kl. hinner bli 10.40 innan jag hinner över (då har deras tvätt varit klar i nästan 30min). Men den ligger kvar i maskinen, sagt och gjort jag tömmer maskinerna och stoppar in mitt...jag har inte lust att tvätta HELA dagen.
Nu väntar jag med spänning att gå över och se om torktumlaren har blivit tagen...
NU kl 11.00 så har deras rätt att använda den gått ut!

ev. fortsättning följer.........

Inga kommentarer: